Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Ekspert: Sukces Beyond Meat przebudził branżę FMCG

- Wyniki sprzedażowe startupów-pionierów takich jak Beyond Meat czy Impossible Foods pokazały, że jest o co walczyć i nie są to małe liczby - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac.

Ekspert: Sukces Beyond Meat przebudził branżę FMCG
Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac wskazuje, że na rynku zamienników mięsa nie chodzi już o dotarcie wyłącznie do wegan i wegetarian. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 04-03-2021, 09:55

O sytuacji na polskim rynku zamienników mięsa, który staje się coraz bardziej zatłoczony, pisaliśmy we wtorkowym tekście z cyklu Mięso na wtorek.

Piotr Grabowski zauważa, że wyniki sprzedażowe startupów-pionierów takich jak Beyond Meat czy Impossible Foods pokazały, że jest o co walczyć i nie są to małe liczby.

- Spowodowało to zdecydowane przebudzenie wśród międzynarodowych wyjadaczy z branży FMCG. W ciągu ostatnich dwóch lat spora część z nich wprowadziła do swojej oferty pierwsze roślinne zamienniki mięsa - najpierw na rynkach zachodnich, a na przełomie roku 2020 i 2021 także w Polsce. Przykładami mogą być tutaj Garden Gourmet od Nestle czy The Vegetarian Butcher od Unilever - dodaje.

W ocenie eksperta oddech zagranicznej konkurencji na plecach może zmotywować duże polskie firmy do działania.

- Jeśli sukcesy rodzimych marek takich jak Roślinny Qurczak czy Dobra Kaloria oraz ich bardzo pozytywny odbiór wśród konsumentów były niewystarczające, aby zmotywować duże polskie firmy do działania, to czujemy, że oddech zagranicznej konkurencji na plecach może to zmienić. A miejsca na rynku jest dużo. Tym bardziej, że dziś nie chodzi już tylko o dotarcie do wegan i wegetarian, którzy w Polsce stanowią około 10% konsumentów. Dziś gra toczy się o fleksitarian, czyli osoby, które nie tyle chcą całkowicie zrezygnować ze spożywania mięsa, ale w mniejszym lub większym stopniu to spożycie ograniczyć - wskazuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zamienniki mięsa RSS ALERT    /    Piotr Grabowski RSS ALERT    /    Foodtech.ac RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Dobra Kaloria RSS ALERT    /    Roślinny Qurczak RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Marta 2021-03-05 09:38:04
    Dlaczego żywność dla wegan i wegetarian ma się kojarzyć z kurczakiem czy burgerem? Niech wymyślą własne nazwy!
    • Bogdan 2021-03-11 12:08:35
      Sa miliony odpowiedzi na to same pytanie! Googluj! Ludzie ograniczaja mieso ze wzgledu na etyke, srodowisko, zdrowie i t. d. Ludzie lubia smak miesa, tylko bez zabijania zywnosci i skode dla srodowiska. Dalej mi pisac czy sama sie domyslisz?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!