Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Ekspert: Szyc w reklamie Alpro wzbudza mieszane uczucia

- Aktor, który w jednym spocie reklamowym zajada się hamburgerami, a w następnym promuje dietę roślinną może wzbudzić wśród odbiorców mieszane uczucia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

Ekspert: Szyc w reklamie Alpro wzbudza mieszane uczucia
W ocenie Pawła Jaroszyńskiego (z lewej) większość zarzutów wobec kampanii Alpro z Borysem Szycem jest słuszna. fot. mat. pras./YouTube (kolaż PTWP)

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 19-03-2021, 14:45
  • Angaż Borysa Szyca przez Alpro to krok ryzykowny i raczej wpadka producenta.
  • Trudno dziwić się mieszanym uczuciom konsumentów, którzy nie tak dawno widzieli aktora z mięsnym burgerem w ręku.
  • Głównym minusem akcji był zbyt krótki czas między kampaniami McDonald's i Alpro.

 

Borys Szyc został twarzą najnowszej kampanii reklamowej produktów roślinnych Alpro pod hasłem "Dla Ciebie pyszne, dla planety dobre". W reklamie występuje także ambasadorka marki Daria Ładocha.

Udział Szyca w reklamie roślinnych napojów wzbudził kontrowersje, bowiem jeszcze niedawno aktor zajadał się mięsnymi burgerami w reklamie McDonald's. 

W ocenie Pawła Jaroszyńskiego zaangażowanie Borysa Szyca do reklamy marki roślinnej, krótko po udziale aktora w kampanii sieci McDonald’s, to bez wątpienia ryzykowny zabieg.

- Zastanawia mnie czy celowy. Być może tłumaczenia o małych krokach w przechodzeniu na dietę roślinną i świadomym zatrudnieniu Szyca są po prostu działaniami antykryzysowymi, a cała kampania jest wpadką producenta, który nie wziął po uwagę tego, że aktor dosłownie przed chwilą promował soczyste hamburgery z Maca? A może to wszystko było zaplanowane i kontrowersje wokół spotów wynikają z misternie realizowanej strategii? - zastanawia się nasz rozmówca.

Szyc mało autentyczny z Alpro w ręku?

CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries przypomina, że skuteczność i zasadność każdej kampanii reklamowej możemy ocenić tylko znając wcześniejsze cele i założenia zawarte w briefie.

- Nie znam założeń tej kampanii, więc nie będę wypowiadał jednoznacznych sądów. Możemy jednak obserwować reakcje konsumentów i poczytać ich komentarze. A te są krytyczne. Konsumenci zarzucają tej kampanii brak autentyczności i hipokryzję. I trudno się z tym nie zgodzić. Aktor, który w jednym spocie reklamowym zajada się hamburgerami, a w następnym promuje dietę roślinną może wzbudzić wśród odbiorców mieszane uczucia - wskazuje.

Jaroszyński wskazuje jednak, że sam pomysł, aby pokazać że mięsożercy małymi krokami przekonują się do diety roślinnej był bardzo dobry.

- Jednak dobór ambasadora oraz niefortunny czas emisji reklamy (konsumenci wciąż mają w pamięci reklamę sieci fast food) sprawił, że kampania została w ten sposób odebrana - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pitted Cherries RSS ALERT    /    Paweł Jaroszyński RSS ALERT    /    Borys Szyc RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    Alpro RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • polonia 2021-03-19 16:04:09
    lemingi łykaja wszystko... wiec takie przewałki, dzis jestem gejem, jutro hetero...a losie leca jak cmy do g.... tzn lampy hehehe
  • Ulala 2021-03-22 21:13:58
    Mam wrazenie, ze tzw. celebryci w wiekszosci zareklamują wszystko - pasztet, papier toaletowy - aby tylko kasa sie zgadzala. Pytanie, czy odbiorca traktuje jeszcze takie ,slupy reklamowe’ jako autorytet?
  • annA 2021-04-03 13:09:07
    Czy wszystko musi być zero-jedynkowe. Jak się je mięso, nie można pić napoju roslinnego? Bo co przyjdzie mięsna policja i zakaze. Są też ludzie którzy nie tolerują laktozy a mięso jedzą. Trochę wyrozumiałości

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!