Alternatywy nabiału stają się obszarem, w który coraz chętniej inwestują także rodzime firmy i spółdzielnie mleczarskie (np. OSM Łowicz i linia Bez Deka Mleka, czy grupa Polmlek), jednakże powstała w 1991 roku w Szaflarach firma Jogurty Magda i jej transformacja w kierunku roślinnej produkcji to pionierska decyzja w skali Polski, jak i Europy.

Do tej pory na podobne działanie zdecydowała się amerykańska marka Elmhurst, która w 2017 wycofała się z produkcji mleka na rzecz napojów i śmietan na bazie składników roślinnych. Brytyjska marka BOL Foods, producent dań gotowych, stopniowo wycofywała z oferty składniki odzwierzęce, by w 2018 roku z sukcesem oprzeć całą swoją ofertę na bazie produktów roślinnych.

– Decyzja o tym, że Magda staje się w pełni roślinną marką jest naturalnym skutkiem stałego rozwojem naszego portfolio produktowego, które od ponad dwóch lat zdominowane jest przez jogurty i śmietany na bazie mleczka kokosowego – komentuje Magdalena Kubit, dyrektor zarządzająca w firmie Jogurty Magda.

– Nasze produkty są dla wszystkich. Trafiają na stoły Polaków którzy z różnych powodów chcą ograniczać spożycie produktów odzwierzęcych, jednocześnie nie rezygnując z ulubionych smaków. Cieszy mnie, że od tej pory działania, które podejmujemy będą w pełni spójne z wartościami i motto firmy  – dodaje Kubit.

Tranzycja firmy w kierunku roślinnej produkcji poskutkuje też odświeżeniem identyfikacji wizualnej i nazwy brandu – znane dotychczas Jogurty Magda zostaną zastąpione marką Magda Roślinna oraz nowym logotypem. Wszyscy zainteresowani bardziej roślinną dietą znajdą jogurty i śmietany Planton w większości sieci handlowych.