• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Heura pozyskuje 16 milionów euro

Heura, marka mięsa roślinnego założona w 2017 roku przez Marca Colomę i Bernata Añañosa, ogłosiła rundę inwestycyjną o wartości 16 milionów euro, której przewodzi Impact Fooding.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2021, 15:16
Heura pozyskuje 16 milionów euro
Heura pozyskuje 16 milionów euro

Na początku tego miesiąca Heura zamknęła rundę crowdfundingową, udziałowe finansowanie społecznościowe, czyli formułę, która pozwalała na wejście znacznie większej liczby inwestorów. Można było zainwestować od 20 do około 50 000 euro. Wśród osób, które do tej pory zainwestowały w Heura znajdują się Oscar Pierre (współzałożyciel marki Glovo), Michiel Van Deursen (Capital V), Impact Fooding, Unovis, Lever VC, Green Monday oraz międzynarodowi piłkarze, tacy jak Chris Smalling, Sergi Roberto czy Cesc Fábregas.

Współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Heura, Marc Coloma, powiedział: „Posiadanie inwestorów z misją, którzy ufają i wierzą w nasz cel, oznacza, że będziemy w stanie zwiększyć transformację białka i przyspieszyć zmiany, które chcemy zobaczyć na świecie. Nasz cel jest jasny, a teraz mamy moc, aby to osiągnąć.”

Heura: Podwyższenie kapitału 

Podwyższenie kapitału zostanie przeznaczone na inwestycje w badania i rozwój w celu opracowania nowych produktów oraz na ekspansję na nowe rynki. Heura działa obecnie w 16 krajach, z silną obecnością w Hiszpanii i innych krajach europejskich. Niedawno pojawiła się również we Włoszech i Anglii, na jednych z najważniejszych rynków żywności w Europie. Od kwietnia Heura jest obecna także w Polsce. 

Heura: Nowe produkty

Heura rozbudowuje zespół badawczo-rozwojowy z myślą o tworzeniu nowych produktów, zwiększeniu ich różnorodności i jakości zgodnie ze standardami diety śródziemnomorskiej. Technolodzy żywności będą nadal pokonywać wyzwania stojące przed branżą, zapewniając, że tworzone produkty są zdrowsze i smaczniejsze od mięsa. W ubiegłym roku firma Heura opracowała odpowiednik tłuszczu wykonany z oliwy z oliwek extra virgin, który ma za zadanie naśladować tłuszcz zwierzęcy przy jednoczesnym zachowaniu zdrowego profilu odżywczego.

Sektor żywności roślinnej

Rozwój firmy Heura zbiega się z dynamicznie rozwijającym się sektorem żywności pochodzenia roślinnego, który do 2024 roku ma osiągnąć wartość 480,43 miliardów dolarów na całym świecie, według niedawnego raportu z badań BIS. W Wielkiej Brytanii sektor produktów roślinnych wzrósł o 40% w ciągu ostatnich pięciu lat, a do 2025 roku weganie i wegetarianie mają stanowić jedną czwartą brytyjskiej populacji.

Barceloński start-up zamknął rok 2020 z obrotem 8 milionów euro, trzy razy większym, niż rok wcześniej, będąc jednocześnie jedną z najszybciej rozwijających się firm w europejskim ekosystemie opartym na roślinach. Pomimo kryzysu wywołanego globalną pandemią koronawirusa, w ostatnim kwartale 2020 roku Heura osiągnęła wzrost i taki sam wynik, jak w całym 2019 roku.

 

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!