Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Konsumenci wyczuwają nieszczerych producentów

- Jeśli duży producent komunikuje, że chce być ekologiczny, ale jednocześnie produkuje miliardy plastikowych butelek, może się spodziewać coraz silniejszych konsekwencji swoich działań ze strony portfeli swoich klientów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac.

Konsumenci wyczuwają nieszczerych producentów
Piotr Grabowski, współzałożyciel FoodTech.ac wskazuje, że dzisiejsi konsumenci coraz lepiej potrafią ocenić czy dany producent jest szczery w swoich deklaracjach. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2021, 09:19

O sytuacji na polskim rynku zamienników mięsa, który staje się coraz bardziej zatłoczony, pisaliśmy w jednym z ostatnich tekstów z cyklu Mięso na wtorek.

Rynek zamienników był do tej pory zagospodarowywany przez niewielkie start-upy. W ostatnim czasie pojawia się na nim coraz więcej dużych graczy posiadających przewagi kapitału, know-how czy dostępu do kanałów dystrybucji. Kto wygra?

W ocenie Piotra Grabowskiego przewagą start-upów jest to, że potrafią działać dużo zwinniej, szybciej dopasowywać się do trendów konsumenckich, wpadać na nowe rozwiązania i patentować je.

- Przykładowo, czas rozwoju nowego produktu od prototypu do pierwszej sprzedaży w naszym akceleratorze to około dwa miesiące. Duże korporacje przez złożoność procedur i struktur przeprowadzają ten sam proces średnio przez dwa lata. Ponadto startupy myślą nieszablonowo, "poza pudełkiem", na co często w dużych firmach nie ma miejsca. Sami konsumenci coraz chętniej wybierają nowe, lokalne marki - dodaje.

Współzałożyciel FoodTech.ac. zwraca uwagę, że konsumenci potrafią wyczuć producentów, którzy są szczerzy w swoich intencjach.

- Przykładowo jeśli duży, osiągający liczone w setkach milionów zyski producent komunikuje, że chce być ekologiczny i zrównoważony, ale jednocześnie produkuje miliardy plastikowych butelek rocznie i praktycznie nic z tym nie robi, może się spodziewać coraz silniejszych konsekwencji swoich działań (a właściwie ich braku) ze strony portfeli swoich klientów - podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Grabowski RSS ALERT    /    Foodtech.ac RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!