• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Michał Koncewicz, Rośleko: Produkt roślinny nie może być już tylko smaczny

- Nie wystarczy już, aby produkt był roślinny i smaczny. Teraz dodatkowo musi być jeszcze tani i wzbogacony w witaminy - mówił Michał Koncewicz, twórca marki Rośleko podczas Food TweetUp.
  • Autor: Adam Tubilewicz
  • Data: 07-09-2021, 13:12
Michał Koncewicz, Rośleko: Produkt roślinny nie może być już tylko smaczny
Michał Koncewicz, twórca marki Rośleko wskazuje, że pandemia przyspieszyła zmiany na rynku żywności. fot. PTWP/mat.pras.

Rośleko - Jak przebiegały rozmowy z sieciami?

Twórca Rośleka nie ukrywa, że ma doświadczenie w kontaktach z sieciami handlowymi jedynie z czasu pandemii, która zbiegła się w czasie z rynkową premierą roślinnego napoju.

- Na pierwsze rozmowy do Lidla jechaliśmy siedem godzin w jedną stronę, aby zaprezentować nasz produkt. Później rozmawialiśmy już telefonicznie - pół godziny, same konkrety i to jest ta zmiana - dodał.

Michał Koncewicz jest zdania, że w pandemii wyłonił się nowy profil konsumenta, który jest w dużo większym stopniu biegły w nowych technologiach, a także jeszcze większą uwagę zwraca na relację ceny do jakości produktu.

- Klienci zaczęli kupować przez internet. Mieliśmy do czynienia z prawdziwą rewolucją. W Chinach aż 50 proc. handlu ma miejsce online. W Polsce już 30 proc. społeczeństwa robi zakupy przez internet, z czego 90 proc. zaczęło to robić podczas pandemii. Wielu z nich twierdzi że będzie kupować różne produkty w ten sposób także gdy wszystko wróci do normy - dodał.

Roślinne zamienniki - cena i jakość mają znaczenie

Twórca Rośleka wskazuje, że pandemia zmieniła także podejście kupców z sieci handlowych.

- Nie wystarczy już, aby produkt był roślinny i smaczny. Teraz dodatkowo musi być jeszcze tani i wzbogacony w witaminy. Jako producenci musimy się z tym zmierzyć. Pandemia przyspieszyła pewne zmiany trudniejsze dla producentów, ale myślę, że konsumentom wyjdzie to na dobre. Z drugiej strony badania pokazały, że ludzie w sytuacjach zagrożenia i stresu chętniej sięgają po utrwalone wzorce i znane marki. Stąd wzrost sprzedaży tzw. 'comfort food' i marek typu McDonald's czy Coca-Cola - podsumował.

Rośleko to marka polskiego napoju roślinnego w czterech smakach. Produkt można pić prosto z butelki, a także jako dodatek do kawy, owsianki a nawet wypieków. O marce zrobiło się głośno po tym, jak Michał Koncewicz nagrał piosenkę, która przekonała sieć Żabka do wprowadzenia napoju na swoje półki. Właściciel "Rośleka" wyśpiewał sobie wejście na półkę do Żabki Obecnie Rośleko dostępne jest w sieciach Carrefour, Lidl, Polomarket, sklepach tradycyjnych i internetowych.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!