• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Mintel: Rośnie rynek wegańskich innowacji spożywczych

W Polsce, w okresie 5 lat do kwietnia 2021 r., udział nowości w kategorii żywności i napojów z oświadczeniem "wegański" zanotował wzrost z 2% do 15% – mówi Honorata Jarocka Senior Food and Drink Analyst Mintel.
  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2021, 15:31
Mintel: Rośnie rynek wegańskich innowacji spożywczych
Mintel: Rośnie rynek wegańskich innowacji spożywczych; fot. shutterstock
  • 22% Polaków wskazuje, że zawartość warzyw i owoców jest dla nich ważnym czynnikiem zakupowym
  • 28% Polaków, którzy starają się jeść zdrowo, deklaruje, że ogranicza ilość mięsa w diecie. Na rynku niemieckim jest to już 46% respondentów

– Postrzegana jako styl życia przez rosnące grono konsumentów "roślinność" stała się ciekawym oknem możliwości dla marek spożywczych – oknem możliwości z długim "terminem przydatności". Czerpiąc z mody na weganizm, wegetarianizm, a także coraz częściej fleksitarianizm, "roślinność" reprezentuje bardziej "włączający" typ pozycjonowania produktów, który atrakcyjny jest dla szerokiego grona konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Jak wynika z danych konsumenckich Mintel, 22% Polaków wskazuje, że zawartość warzyw i owoców jest dla nich ważnym czynnikiem zakupowym.

– Dla porównania, na rynku niemieckim i brytyjskim około jedna trzecia respondentów zgadza się z tym stwierdzeniem. Dodatkowo, 4% polskich konsumentów poszukuje produktów spożywczych, które są wolne od składników pochodzenia zwierzęcego. W Niemczech jest to 10% konsumentów, zaś w Wielkiej Brytanii 9%, sygnalizując dalszy potencjał wzrostowy w tym obszarze na rodzimym rynku. Warto także podkreślić, że 28% Polaków, którzy starają się jeść zdrowo deklaruje, że ogranicza ilość mięsa w diecie. Na rynku niemieckim jest to już 46% respondentów – wskazuje badaczka.

– W odpowiedzi na potencjał wokół pozycjonowania roślinnego, rośnie liczba innowacji spożywczych z oświadczeniami "wegański: i "wegetariański", a także coraz częściej właśnie "roślinny" – aczkolwiek ten ostatni typ komunikatu jest jeszcze stosunkowo niszowy – dodaje.

Honorata Jarocka przytacza, że w Europie, w oparciu o bazę GNPD firmy Mintel (Global New Products Database), w okresie pięciu lat do kwietnia 2021 roku, udział nowości w kategorii żywności i napojów z oświadczeniem "wegetariański" wzrósł z 10 do 11%, nowości "wegańskich" z 6 do 12%, a "roślinnych" z mniej niż 1% do ponad 2%. W Polsce natomiast te wzrosty kształtowały się następująco: nowości z oświadczeniem "wegetariański" - wzrost z 4 do 8%, "wegański" – wzrost z 2 do 15% oraz "roślinny" – wzrost z mniej niż 0.5% do niemal 4%.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!