Technologia opracowywana przez PROTEINrise odpowiada na wyzwania związane ze zdrowiem, ekologią oraz z ograniczeniem marnowania żywności (zero waste economy).
Rok przygotowań do inwestycji
Jak mówi Rafał Kunicki, Prezes PROTEINrise, pozyskanie nowych funduszy na dopracowanie procesu technologicznego i uruchomienie zakładu produkcyjnego to pierwszy krok w budowaniu pozycji PROTEINrise na rynku polskim i europejskim, jako platformy rozwoju nowych technologii żywności i producenta białek roślinnych dla przemysłu spożywczego. Dodaje, że za firmą ponad rok przygotowania do inwestycji.
Od 2020 roku pracujemy nad nowymi, zaawansowanymi procesami technologicznymi i komponentami pochodzenia roślinnego do produkcji m.in. zamienników produktów mlecznych, mięsa i ryb, dań gotowych, a także do zastosowań paszowych. W naszym laboratorium powstają bardzo obiecujące projekty nowych produktów roślinnych, takich jak napoje, majonezy, sosy, czy lody, które wkrótce trafią pod ocenę naszych konsumentów
- mówi Marcin Czarnecki, wspólnik w PROTEINrise.
Flexitarianie stanowią 25 proc. populacji
Według badania BENEO Global Plant-Based Survey z 2021 roku osoby świadomie ograniczające spożycie produktów odzwierzęcych (tzw. flexitarianie) i poszukujące nowych produktów opartych o składniki roślinne, stanowi dzisiaj już 25% populacji globu.
Zaangażowanie kapitałowe w PROTEINrise stanowi istotne uzupełnienie naszej strategii inwestycyjnej w obszarze food-tech. Spółka buduje swoją ekspozycję na rynek różnych rodzajów żywności roślinnej, który charakteryzuje się ogromnym potencjałem rozwojowym. Jesteśmy przekonani, że wieloletnie doświadczenie założycieli oraz wsparcie merytoryczne ze strony koinwestujących z naszym funduszem aniołów biznesu, przyczynią się do osiągnięcia cełów, które zakłada projekt
- mówi dr Tomasz Goliński, Partner Zarządzający CofounderZone.
Wzrost rynku produktów roślinnych
Według danych Nielsen z 2021 roku rynek produktów roślinnych (w czterech kategoriach: napoje roślinne, wegetariańskie dania gotowe z lodówki, roślinne odpowiedniki jogurtów, wegetariańskie pasty kanapkowe z lodówki) zanotował wzrost o 29,5%.
Natomiast z badania „Polacy o kuchni wegańskiej 2022” przeprowadzonego na zlecenie Pyszne.pl wynika, że już niemal ⅔ Polek i Polaków sięga po dania w 100% roślinne regularnie, co najmniej raz w miesiącu.
komentarze (0)