Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Rośnie sprzedaż żywności roślinnej

Z danych GfK Polonia wynika, że do listopada 2020 r. w ujęciu rocznym sprzedaż roślinnych zamienników nabiału wzrosła pod względem wartości o 44, a 50 proc. pod względem ilości.

Rośnie sprzedaż żywności roślinnej
Rośnie sprzedaż żywności roślinnej, fot. shutterstock

W produkcję roślinnych wersji wchodzą czołowi producenci tradycyjnego nabiału czy wędlin. – W styczniu 2021 r. mieliśmy więcej zapytań od firm, które potrzebowały różnego rodzaju wsparcia przy tym procesie, niż w przeciętnym kwartale poprzedniego roku. Według danych firmy Mintel nawet 20 proc. nowych produktów żywnościowych w 2020 r. było oznaczonych jako wegetariańskie, wegańskie lub roślinne – mówi Patricia Homa, prezeska Fundacji ProVeg.

– Sporą aktywność wykazują tu firmy, które już działają na rynku roślinnych alternatyw i w tej chwili poszerzają swoje portfolio o nowe kategorie produktowe, np. Dobra Kaloria, która ostatnio wprowadziła roślinne kabanosy. Na rynek wchodzą także nowi gracze. W tym roku w segmencie roślinnych alternatyw zadebiutowały m.in. Hochland Polska czy Drobimex, a mocne wejście zapowiada również Mlekpol – dodaje Patricia Homa.

Ogromny wzrost sprzedaży takich produktów potwierdzają sieci handlowe, jak Carrefour, Lidl czy Biedronka, w której sklepach w styczniu pojawiła się m.in. holenderska marka Vegetarian Butcher.

Więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

żywność roślinna RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.120.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!