Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ten segment rynku rośnie mimo pandemii. "Sieci w niego uwierzyły"

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 05-06-2022, 07:57
Od kilku lat nieustannie zaskakuje mnie jak szybko zwiększa się liczba produktów roślinnych i to, że sieci handlowe w końcu uwierzyły w ten segment - mówi namMaciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager RoślinnieJemy.
Ten segment rynku rośnie mimo pandemii.
Rynek roślinnych zamienników będzie dynamicznie się rozwijał przez kilka kolejnych lat. fot. shutterstock
  • Wartość rynku produktów roślinnych w Polsce rośnie jak na drożdżach. To już 1,5 mld zł.
  • Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager RoślinnieJemy jest przekonany, że przez kilka kolejnych lat ten segment w Polsce będzie nadal dynamicznie się rozwijał.
  • Sieci handlowe uwierzyły w segment produktów roślinnych.

Ile wart jest rynek produktów roślinnych w Polsce?

- Od kilku lat nieustannie zaskakuje mnie jak szybko zwiększa się liczba produktów roślinnych i to, że sieci handlowe w końcu uwierzyły w ten segment. To potwierdza się również w tym, że sieci wprowadzają w ramach swoich marek własnych coraz odważniejsze produkty roślinne, np. roślinne pluszki rybne - dodaje Maciej Otrębski. 

- Cieszy mnie, że polski rynek coraz mniej odstaje od rynków zachodnich. Polscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani zdrowym, roślinnym odżywianiem - dodaje Maciej Otrębski.

Jak rośnie rynek zamienników w Polsce?

Nie jest jednak tajemnicą, że segment zamienników mięsa i mleka to nadal nisza w kontekście wartości całego rynku spożywczego.

- Segment roślinny stanowi 1-2 proc. tradycyjnego rynku spożywczego. Jednak rozwija się niezwykle dynamicznie, w tempie 2-3 cyfrowym. Wartość sprzedaży roślinnych zamienników mięsa wzrosła w 2020/2021 o 103 proc. co pokazuje, że rynek jest bardzo rozwojowy - zapewnia ekspert Roślinniejemy.

Pandemia wyhamowała rynek zamienników w Polsce?

- Mimo pandemii i obecnej sytuacji gospodarczej nie widzimy spowolnienia zainteresowania tymi produktami w Polsce - dodaje.

Z badania „Polacy o kuchni wegańskiej 2022” przeprowadzonego na zlecenie Pyszne.pl wynika, że już niemal ⅔ Polek i Polaków sięga po dania w 100% roślinne regularnie, co najmniej raz w miesiącu. Polki i Polacy uważają ponadto, że obecnie roślinne odżywianie jest znacznie łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu. Do bezmięsnego jedzenia najczęściej przekonują nas względy zdrowotne, przy czym niemal 70% Polek i Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że ograniczenie ilości produktów odzwierzęcych w diecie może mieć pozytywny wpływ na zdrowie.

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!