Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Twórca Rośleka: Nie umiem działać tradycyjnie (wideo)

Rozmowa z Michałem Koncewiczem, twórcą marki Rośleko, to opowieść o tym jak "chłopak z gitarą" wszedł przebojem (dosłownie!) najpierw na rynek żywności roślinnej a następnie na półki sieci handlowych.

Twórca Rośleka: Nie umiem działać tradycyjnie (wideo)
Michał Koncewicz, twórca marki Rośleko ujawnia jak wszedł na rynek żywności roślinnej

Autor: Magdalena Brzózka; www.portalspozywczy.pl
Data: 19-03-2021, 12:02

Co to jest Rośleko?

Rośleko - to nowa kategoria produktów, która jest odpowiedzią na rzadkie i niesmaczne zamienniki mleka czyli tzw. mleka roślinne. Jest gęste i sycące.

Jak to się stało, że "chłopak z gitarą" zaistniał na rynku produkcji żywności spożywczej w kategorii produktów roślinnych?

Kiedyś grałem w zespołe rockowym (Clock Machine - przypis redakcji). W końcu uznałem, że chciałbym doświadczyć tzw. "prawdziwej pracy". Wyjechałem więc do Chicago, do pracy na budowie. Nie żałuję, choć to było doświadczenie z kategorii "nie zabija ale wzmacnia". Nie byłem szczęśliwy.

Wtedy doszło do mnie, że chcę założyć swój biznes. Zbiegło się to z moimi problemami trawiennymi i zacząłem szukać różnych rozwiązań żywnościowych. Wróciłem do Polski i poczułem zew. Z dziką pasją i zaangażowaniem zacząłem robić Rośleko. 

Do Lidla wszedłeś na rękach, wejście do Żabki sobie wyśpiewałeś. Zastanawiam się do kogo będzie skierowana kolejna serenada. Chyba, że kolejne "negocjacje" z sieciami będą bardziej konwencjonalne?

Cały czas pracujemy nad rozpoznawalnością marki. Dzisiaj Rośleko jest obecne w wiodących sieciach handlowych. Mam duży problem z działaniami konwencjonalnymi. Kolejna serenada będzie musiała być napisana po angielsku. A w Polsce...myślę, że po portugalsku trzeba będzie pośpiewać. 

Czy konsumenci są gotowi na Twój produkt? 

Są gotowi, bo świadomość konsumentów mocno rośnie na całym świecie. Dieta roślinna jest coraz bardziej popularna przede wszystkim ze względów klimatycznych. Wiele wskazuje na to, że musimy przestać jeść mięso i nabiał bo zamienniki są lepsze dla klimatu.

Czy nowej marce spożywczej trudno wprowadzić produkt na sklepowe półki?

To bardzo trudny proces i długa droga, żeby odpowiednia osoba z danej sieci zauważyła Twój produkt i się nim na dłużej zainteresowała. Z mojego doświadczenia, dopóki produkt jest nierozpoznawalny na rynku, tyczy się to kontaktu z każdą siecią. Znając marketing Żabki założyłem, że muzyczne "zagranie" będzie dobrze odebrane. Nie spodziewałem się jednak, że odpowiedzą też piosenką...

Wiadomo, że można to zrobić tradycyjnie, ja jednak tak nie potrafię. Zdaję sobie jednak sprawę, że niekonwencjonalność i moje doświadczenia artystyczne to nasza przewaga konkurencyjna. A na pewno warto korzystać ze swoich przewag. Dlatego planujemy kolejne niestandardowe akcje promocyjne w kolejnych miesiącach. 

Zobacz również: 

Właściciel "Rośleka" wyśpiewał sobie wejście na półkę do Żabki

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rośleko RSS ALERT    /    żywność roślinna RSS ALERT    /    Michał Koncewicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!