Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Żywność hybrydowa: Czy będzie interesująca dla konsumentów?

Żywność hybrydowa, łącząca składniki odzwierzęce z roślinnymi, może stać się pewnego rodzaju "pomostem" dla konsumentów, którzy jeszcze nie są gotowi, aby sięgać po roślinne zamienniki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.
  • Autor: Anna Wrona
  • Data: 18-12-2021, 12:16
Żywność hybrydowa: Czy będzie interesująca dla konsumentów?
Żywność hybrydowa może zainteresować fleksitarian oraz osoby poszukujące nowych smaków i zróżnicowanych profili odżywczych - uważa Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel; fot. PTWP

Mięso hybrydowe dla fleksitarian

Jak mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel, hybrydowe rozwiązania w kategorii produktów mięsnych stanowią ciekawe uzupełnienie oferty, wskazując na możliwości wokół dalszych innowacji, które zamazują granice pomiędzy półką mięsną i roślinną.

Zob. też Mięso hybrydowe, czyli mniej mięsa w mięsie. Trend czy marketing?

- Jest to okno możliwości dla marek, które chcą sprostać potrzebom fleksitarian, czyli konsumentom w świadomy sposób zmniejszającym ilość mięsa w swojej diecie. Według danych Mintel, 32% respondentów w Polsce deklaruje, że ograniczają oni spożycie mięsa od czasu do czasu, zaś 19% przez większość czasu. Myśląc o postrzeganych korzyściach wynikających z takiej zmiany w codziennym menu, polscy respondenci wskazują przede wszystkim na korzyści prośrodowiskowe (34%), redukowanie ryzyka zapadalności na różne choroby (33%) oraz lepsze zarządzanie wagą (32%) - tłumaczy ekspertka.

Żywność hybrydowa pomostem dla konsumentów

Hybrydy mogą stać się pewnego rodzaju "pomostem" dla konsumentów, którzy jeszcze nie są gotowi, aby sięgać po roślinne zamienniki dla produktów mięsnych.

Honorata Jarocka wskazuje, że ponad połowa respondentów w Polsce (52%) nie jadła zamienników mięsa w ciągu sześciu miesięcy do sierpnia 2021 roku. Wśród kluczowych powodów, które stoją za niewłączaniem roślinnych alternatyw mięsa do diety, 39% Polaków stwierdza, że jedliby zamienniki, gdyby smakowały bardziej jak produkty mięsne. Natomiast 32% za istotny wabik zakupowy uznaje edukację w zakresie sposobów wykorzystania zamienników w kuchni – deklarują oni, że większe poczucie pewności, jak wykorzystać substytuty mięsa w codziennych przepisach zachęciłoby ich do sięgania po te produkty. Dodatkowo, 43% konsumentów uważa, że alternatywy są produktami zbyt przetworzonymi, zaś 56% stwierdza, że zastępowanie mięsa składnikami warzywnymi/roślinami strączkowymi jest atrakcyjniejszym konceptem w porównaniu do sięgania po zamienniki mięsa.

Zdaniem Senior Food and Drink Analyst, Mintel, hybrydowe produkty mięsne, które łączą białko roślinne z białkiem odzwierzęcym, mogą stać się ciekawą alternatywą dla konsumentów chcących spożywać więcej składników roślinnych, a także tych poszukujących nowych smaków i zróżnicowanych profili odżywczych.

Żywność hybrydowa: Mięso i nabiał

- Bazując na popularnych formatach produktowych oraz rozpoznawalnych markach, a także zachowując smak i teksturę mięsa plus prostotę receptur, hybrydy mają szansę stać się atrakcyjnym elementem krajobrazu produktowego, przy czym koncept ten oferuje pewien potencjał rozwojowy również w kategorii nabiału. Na przykład we Francji, Triballat Noyal wypuścił na rynek nowa markę Pâquerette & Compagnie, która obejmuje hybrydowe napoje bazujące w 50% na mleku krowim i w 50% na składnikach roślinnych - podsumowuje.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!