Mięso hybrydowe dla fleksitarian
Jak mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel, hybrydowe rozwiązania w kategorii produktów mięsnych stanowią ciekawe uzupełnienie oferty, wskazując na możliwości wokół dalszych innowacji, które zamazują granice pomiędzy półką mięsną i roślinną.
Zob. też Mięso hybrydowe, czyli mniej mięsa w mięsie. Trend czy marketing?
- Jest to okno możliwości dla marek, które chcą sprostać potrzebom fleksitarian, czyli konsumentom w świadomy sposób zmniejszającym ilość mięsa w swojej diecie. Według danych Mintel, 32% respondentów w Polsce deklaruje, że ograniczają oni spożycie mięsa od czasu do czasu, zaś 19% przez większość czasu. Myśląc o postrzeganych korzyściach wynikających z takiej zmiany w codziennym menu, polscy respondenci wskazują przede wszystkim na korzyści prośrodowiskowe (34%), redukowanie ryzyka zapadalności na różne choroby (33%) oraz lepsze zarządzanie wagą (32%) - tłumaczy ekspertka.
Żywność hybrydowa pomostem dla konsumentów
Hybrydy mogą stać się pewnego rodzaju "pomostem" dla konsumentów, którzy jeszcze nie są gotowi, aby sięgać po roślinne zamienniki dla produktów mięsnych.
Honorata Jarocka wskazuje, że ponad połowa respondentów w Polsce (52%) nie jadła zamienników mięsa w ciągu sześciu miesięcy do sierpnia 2021 roku. Wśród kluczowych powodów, które stoją za niewłączaniem roślinnych alternatyw mięsa do diety, 39% Polaków stwierdza, że jedliby zamienniki, gdyby smakowały bardziej jak produkty mięsne. Natomiast 32% za istotny wabik zakupowy uznaje edukację w zakresie sposobów wykorzystania zamienników w kuchni – deklarują oni, że większe poczucie pewności, jak wykorzystać substytuty mięsa w codziennych przepisach zachęciłoby ich do sięgania po te produkty. Dodatkowo, 43% konsumentów uważa, że alternatywy są produktami zbyt przetworzonymi, zaś 56% stwierdza, że zastępowanie mięsa składnikami warzywnymi/roślinami strączkowymi jest atrakcyjniejszym konceptem w porównaniu do sięgania po zamienniki mięsa.
Zdaniem Senior Food and Drink Analyst, Mintel, hybrydowe produkty mięsne, które łączą białko roślinne z białkiem odzwierzęcym, mogą stać się ciekawą alternatywą dla konsumentów chcących spożywać więcej składników roślinnych, a także tych poszukujących nowych smaków i zróżnicowanych profili odżywczych.
Żywność hybrydowa: Mięso i nabiał
- Bazując na popularnych formatach produktowych oraz rozpoznawalnych markach, a także zachowując smak i teksturę mięsa plus prostotę receptur, hybrydy mają szansę stać się atrakcyjnym elementem krajobrazu produktowego, przy czym koncept ten oferuje pewien potencjał rozwojowy również w kategorii nabiału. Na przykład we Francji, Triballat Noyal wypuścił na rynek nowa markę Pâquerette & Compagnie, która obejmuje hybrydowe napoje bazujące w 50% na mleku krowim i w 50% na składnikach roślinnych - podsumowuje.
komentarze (0)