Upfield na FRSiH 2022

- Dziś małe start-upy plant based stają się coraz większe, a duzi producenci wzorują się na małych. Trzymają rękę na pulsie, żeby nie przegapić tego momentu i nie wypaść z rynku. Wszyscy czują, że żywność roślinna to przyszłość. Moja firma wie to od samego początku. Istniejemy 4 lata. Wywodzimy się z biznesu margarynowego. Głównym naszym biznesem jest sprzedaż nowej generacji margaryn. Rozszerzyliśmy nasz biznes o roślinne sery i roślinne śmietanki, mamy też alternatyw dla jajek. Sprzedajemy również oliwę extra virgin - wymieniał Sebastian Tołwiński.

Prelegent podkreślił, że w przypadku żywności roślinnej działa efekt nowości. Wyzwaniem jest natomiast, by klient powrócił. 

- Polska jest królestwem mleka i mięsa. Niechętnie wprowadzamy zmiany. Raz spróbujemy, ale nie idziemy w kierunku żywności roślinnej, bo boimy się tego, co za tym stoi - mówił.

Violife - zamiennik sera

Sebastian Tołwiński opowiedział o marce zamienników sera Violife.

- W każdej sytuacji możemy już zastąpić zwykły ser. Jesteśmy obecnie w 6000 restauracji w Polsce - mówił.

Sebastian Tołwiński, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji Upfield Polska, był prelegentem debaty "Rynek żywności roślinnej – perspektywiczna nisza rozpycha się w mainstreamie", która odbyła się 7 listopada 2022 w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu.