• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Żywność roślinna staje się produktem dla masowego konsumenta

Roślinność staje się konceptem atrakcyjnym dla masowego konsumenta. Wciąż jednak istnieją wątpliwości dotyczące składu zamienników - mówiła Honorata Jarocka, Mintel, podczas konferencji Plant-Powered Perspectives.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2021, 08:24
Żywność roślinna staje się produktem dla masowego konsumenta
Marki roślinne powinny posługiwać się zrozumiałym językiem, atrakcyjnym nie tylko dla wegan i wegetarian; fot. shutterstock

Białko roślinne zamiast zwierzęcego

Jak wskazywała Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel, coraz większe grono konsumentów deklaruje, że chce jeść mniej białka pochodzenia zwierzęcego na korzyść białka pochodzenia roślinnego.

Roślinność staje się konceptem atrakcyjnym dla masowego konsumenta, nie tylko dla wegetarian i wegan. Coraz więcej osób deklaruje, że ogranicza spożycie mięsa przez cały czas lub przez większość czasu. W Indiach, gdzie żyje największa liczba wegetarian na świecie,  jest to aż 64 proc. respondentów, w Chinach 36 proc., podobnie w Stanach i na rynku niemieckim. W Polsce to 25 proc.  - wymieniała Honorata Jarocka.

Ceny żywności roślinnej

Motywacją konsumentów do porzucania mięsa jest zdrowie osobiste, przyjazność środowiskowa, ale także przystępność cenowa. Cena tych produktów będzie coraz ważniejsza w postcovidwej rzeczywistości.

W przypadku zamienników nabiału konsumenci wskazują dodatkowo, że preferują smak zamienników. Dużą grupą są ponadto osoby z nietolerancjami pokarmowymi i alergiami.

Skład produktów roślinnych

Zdaniem Honoraty Jarockiej, marki powinny  skupić się na docieraniu do szerszego grona konsumentów, posługując się zrozumiałym językiem, atrakcyjnym nie tylko dla wegan i wegetarian. Ważne są: prostota oraz naturalność.

Wielu europejskich respondentów, którzy nie jedzą zamienników mięsa, wskazuje, że stosowanie soi jest dla nich czynnikiem odpychającym. W Polsce jest to 40 proc. respondentów. Krytykują też niezadowalający aspekt wizualny oraz skład produktów.

- Aż 47 proc. respondentów w Polsce twierdzi, że zamienniki mięsa są zbyt przetworzone - stwierdziła Honorata Jarocka.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Rysiek 2021-10-15 16:14:52

    25% wegetarian to chyba nie ma w Polsce - pewnie szyk zdania się przestawił

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!